čtvrtek 26. července 2012

Kam na výlet? - Dómský vrch s věží v Litoměřicích

Ahojda,

máme tu další výlet do rubriky Kam na výlet?. Byla jsem s přítelem nedávno - když bylo ještě pěkně a nepršelo - u nás na litoměřickém Dómském vrchu. Chrám je věnován sv. Štěpánovi a patří k němu i novorenesanční věž. Na její vrcholek jsme napočítali přes 200 schodů, ale nejsme si úplně jisti - schodiště je totiž točité a tak se vám po chvíli počítání udělá trošku nevolno. Výhled je však na město a okolí ze všech světových stran a za dobrého počasí jde vidět spoustu zajímavostí až z Lovosic, Terezína a Roudnice na Labem. okolo chrámu je biskupské nádvoří, které je vlastně takový park a je volně přístupný veřejnosti.



Teď pár fotek z výletu :).


Mechanismus věžních hodin.



Výhled na starou litoměřickou čtvť Rybáře a Radobýl.


Koupaliště :).



Pohled na staré domky a část městských hradeb.


Pohled na náměstí, Kalich v Městskou věž.


Labe, Tyršův most a chrám sv. Štěpána.


Staré domečky čtvrti Rybáře a nad nimi městské hradby a parkány.





Zvony na věži :).









 Motůrek hodin.








Přítelův dobrman bonsai - Baruna :).










Doufám, že se vám dnešní výlet líbil a můžete mi do komentářů napsat jestli vás zaujal. Myslím, že výletů po Litoměřicích bude ještě hodně - je to totiž krásné královské město s krásnými a tajemnými místy, kreté miluji :)

Byly jste v LTM? Líbí se vám naše město? Které je vaše oblíbené místo? Chtěly by jste LTM navštívit?

Náš Facebook zde a zde.


Mějte se krásně, Dáša :)!

14 komentářů:

  1. Litoměřice jsou hezké město :) Líbí se mi tam víc než třeba v Lovosicích, Ústí, Teplicích...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě :) LTM jsou také starší, mají hežčí okolí než UL nebo Lovosice. To jsou taková tovární města.

      Vymazat
  2. krasny vyhlad...och Vam sa zije, ceske mesta su uplne prekrasne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo LTm jsou...ale města v okolí už moc ne :( Krásné jsou jižní Čechy :)

      Vymazat
  3. Litoměřice jsou opravdu nádherné město, ale to tam nemám moc ráda (ale to už je můj osobní problém) :D
    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Je to skoro jak na vesnici - každý se zná s každým :)

      Vymazat
  4. Zdravím blogující litoměřičandy :) Jak krásné to máme město :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tam jsem ještě nebyla, pěkné město. :)
    A dobrman bonsai mě rozesmálo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D takhle tomu mrňousovi říkají pořád :) Určitě mohu LTM doporučit. Máme i dobré hotely :) pro příští dovolenou. Né, že bych ti personál z tvé letošní dovolené ještě někdy přála :)

      Vymazat
  6. Ahoj, jsem litoměřičanka a musím říct, že jsem tam ještě nebyla, což je docela ostuda ;)
    Snad tam do konce prázdnin vyrazím :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vydej.. je tam fajn a klid. Je to jakoby to místo někdo oddělil od ruchu města :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za Vaše komentáře, dělají mi velkou radost! Doufám, že se Vám můj blog líbí :-) | Thank you very much for the comments! I hope you like my blog :-)